Nasze podróże - opis podróży

2011-11-20
Opis

JUMBO!!!

Kenia to naprawdę cudowny kraj, polecam go dla każdego, ale tylko i wyłącznie z safari i to co najmniej 2-dniowym. Safari 1-dniowe nie ma racji bytu, ponieważ może się tak zdarzyć, że zobaczy się tylko pojedyncze zwierzęta i nic więcej…. Sama Kenia bardzo zielona, wszędzie drzewa, krzewy, kolorowe kwiaty - byłam w grudniu - dopiero co skończyła się pora deszczowa, im dłużej trwa pora sucha tym to wszystko blaknie. Miasta np. Mombasa, Kilifi, Malindi bardzo biedne, dosłownie slumsy, nie robią żadnego wrażenia, nigdzie indziej nie widziałam aż takiej biedy. Natomiast pobyt w samym hotelu mogę porównać do pobytu w jakimś innym kurorcie  np. arabskim , tyle że jest bardzo zielono, bardzo gorąco i ocean jest ciepły jak zupa.
Najlepszy okres na wizytę w Kenii to czas od listopada do końca kwietnia. Kierowca naszego jeepa z safari twierdził, że nawet w maju jest jeszcze fajna pogoda i zapraszał turystów. Lot trwa ok. 10 godz. z międzylądowaniem w Hurgadzie na do tankowanie samolotu. Co do szczepień - pojechałam bez żadnego szczepienia, bez tabletek na malarię, wzięłam tylko dobry środek na komary. Mozę się też zdarzyć tzw. „zemsta Masaja” …..
Co przywieźć z Kenii – wybór jest dość duży. Poleca się kawę oraz orzeszki makadamia. Ponadto różnego rodzaju wyroby z drewna – i tu do wyboru do koloru – małe  i duże – zwierzaki, maski ,figurki Masajów. Najtaniej na plaży od „tubylców”, ostro trzeba się targować. Mają bransoletki, paciorki, wisiorki, pareo, praktycznie mogą zrobić na zamówienie co chcemy (trzeba tylko dać znać wcześniej… np. jeśli chcemy żeby coś wyryli w drewnie, na figurce itp.) Jadąc do Kenii warto zabrać ze sobą jakieś gratisy dla nich…cukierki, długopisy, zeszyty, dmuchane piłki itp. My to mieliśmy i rozdawaliśmy po wioskach jak byliśmy na safari, dla nich to bardzo dużo. Na koniec rozdawaliśmy również to co nam zostało – szampony, żele pod prysznic, nawet koszulki i klapki… sami o to prosili i byli bardzo wdzięczni za taki prezent.
Safari – Park Narodowy Tsavo East – 2 dni
Park Narodowy Tsavo jest największym parkiem narodowym Kenii. Tsavo East jest ostoją dla czerwonych słoni, których nazwa pochodzi od ziemi, którą się obsypują dla ochłody. Przez park przepływa rzeka Galana, której brzegi porastają palmy daktylowe, a wody zamieszkują hipopotamy i krokodyle. W parku można spotkać żyrafy, zebry, gazele, antylopy, bawoły, guźce, lwy oraz gepardy, masę różnych jaszczurek i kolorowych ptaków. WSZYTKIE TE ZWIERZAKI WIDZIAŁAM - REWELACJA !!!!! jak już wspominałam jeśli wyjazd do Kenii to safari jest obowiązkowe.
1 dzień – O godzinie 6.30 wyjazd po wczesnym śniadaniu i przejazd od rezerwatu Ngutuni, w którym kwaterujemy się ok. południa w Lodży Ngutuni, która ma przepiękny widok na wodopój na sawannie. Jest Lunch. Czas na odpoczynek a następnie jest popołudniowe safari (3-4 godz.) na terenie rezerwatu.
2 dzień – Po wczesnym śniadaniu opuszcza się lodżę o 6.30, i jedziemy na poranne safari do parku Tsavo East. Podczas tego safari widzieliśmy najwięcej zwierząt. Jedzie się jeepami lub busikami z podnoszonym dachem. W południe zatrzymujemy się w lodży na lunch i odpoczynek, akurat ta lodża miała mały basen, wiec można było się pokąpać. Następnie rozpoczynało się popołudniowe safari, podczas którego w zasadzie kierujemy się do bramy wyjazdowej. Około 15.30 docieramy do bramy Sala i opuszczamy Tsavo East. Krótki postój na zakup pamiątek (3x drożej niż na plaży za to samo). Ponadto znajduje się tu farma krokodyli i można je sobie obejrzeć z całkiem bliska. Powrót do hotelu w zależności od położenia, ale ok. 4-5 godz. lokalną drogą (straszne wertepy, mocno trzęsie). Po drodze można rozdać gratis dla ludności lokalnej, która mieszka w chatach 3m/5m z gałęzi i czerwonego błota.
Lodże podczas safari – bardzo dobry standard, pokoje czyste, spore, nowoczesne, akcenty kenijskie, łazienki tak samo (gorąca woda w prysznicu, suszarka, szampon, żel pod prysznic - żeby nie brać ze sobą. Jedzenie ok. w kontaktach elektryczny rajd od komarów. W naszej lodży w pokojach nie było klimatyzacji, za to były wiatraki (wystarczające).

Zdjęcia z podróży

Zadzwoń do nas
786 24 24 24
Zostaw numer oddzwonimy
Odwiedż nas
Nasi doradcy wakacyjni czekają na Państwa